סופר פוד.jpg

אילו סוגי סופר פוד מומלצים לצריכה?

אם אתם תוהים אילו סוגי סופר פוד מומלצים לצריכה, תשמחו וודאי לגלות שהמגוון הוא עצום והוא בהחלט בר השגה. ברשימה נמצאים עלים ירוקים, כוללי עלי מיקרו, הידועים בסגולות הבריאות הנהדרות שלהם. העלים הירוקים עשירים בחומרים נוגדי חמצון ובמקביל מסייעים לעיכול המזון.

 

הם מספקים לגוף כמות חלבון יפה מאד ומכילים גם לא מעט סיבים תזונתיים, היוצרים תחושה של שובע, בין היתר, ומאזנים את רמות הסוכר בדם. מעבר לכך, עלים ירוקים גם מכילים כלורופיל, הידוע כמרפא ומנקה.

 

את העלים הירוקים הללו אפשר לשלב בשייקים טעימים, בכריכים וכמובן גם בסלטים טריים ומרעננים.

 

מזונות נוספים שהם סופר פוד, וגם הם בולטים מאד ברשימה הם: טחינה משומשום מלא, שעשירה בסידן שהכרחי לתפקודה התקין של מערכת העצבים ותפקודו של הלב, הגוג'י ברי, הידוע כנוגד חמצון נפלא המגיע ישירות מן הטבע, זרעי צ'יה שמכילים כמות גדולה של אומגה 3 (אפילו יותר ממה שמכיל דג הסלמון), ספירולינה שעשירה במינרלים ובחלבון וגם תותים ופירות יער שמכילים כמות גדולה מאד של נוגדי חמצון וויטמינים.

 

שמן קוקוס אף הוא ידוע כסופר פוד מזה תקופה ארוכה, וזאת תודות לכך שמשפר את תפקודה של מערכת העיכול, את ניצול הסוכר בדם וגם מספק אנרגיה במהירות רבה.

האם סופר פוד מומלץ לספורטאים?

סופר פוד ידוע, כאמור, בסגולות הבריאות הנהדרות שבו ובייחוד בעובדה שהוא נגיש וגם טעים מאד. כשמדובר בספורטאים, חשיבותה של תזונה נכונה, המכילה את כל הרכיבים התזונתיים הנדרשים להם, היא קריטית במיוחד, ובעיקר כשאלה ספורטאים מקצועיים או כאלה, העוסקים בפעילות ספורטיבית עצימה.

 

תזונה נכונה עוזרת למלא את מאגרי האנרגיה בגוף והיא גם עוזרת לאזן את לחץ הדם וגם להחזיר מלחים לגוף, שלהם הוא זקוק ואותם הוא מאבד תוך כדי הפעילות עצמה (בזיעה, למשל). בעזרת מזונות על, המביאים אתם יתרונות רבים, כולל חיזוק המערכת החיסונית, הגברת רמות האנרגיה ושיפור הבריאות הכללית, יכולים הספורטאים לבצע את הפעילות הספורטיבית כהלכה וגם להתאושש ממנה במהרה.

 

מזונות העל, הסופר פוד, מכילים ריכוזים גבוהים מאד של מינרלים, של וויטמינים, של חלבונים, של נוגדי חמצון ושל חומצות שומן. ניתן לשלב אותם בשייקים טעימים וקלים מאד בהכנתם וכך לקבל, בכוס אחת, שלל של רכיבים תזונתיים נהדרים.

האם המזון מומלץ גם לילדים?

המלחמה על תזונה נכונה היא נחלתם של הורים רבים, שמתקשים לשכנע את ילדיהם לצרוך מזונות בריאים וטובים. ילדים רבים לא אוהבים ירקות, לא מוכנים לטעום קטניות וחלק מהם אפילו לא מוכן לנסות בשר על תצורותיו השונות. מכאן נולד הצורך להשלים חסרים ולתקן תפריט שהוא חד גוני ומצומצם מאד.

 

שילוב של סופר פוד בתזונה היום יומית של הילדים הוא פתרון מצוין ודרך לספק לקטנטנים את אותם מזונות על, שמכילים שלל של רכיבים תזונתיים שחשובים להם מאד. כמו, וויטמינים, מינרלים, חלבונים, חומצות אמינו, אנזימים ונוגדי חמצון בכמות שהיא גדולה מאד וגם מרוכזת מאד (בהשוואה למזונות אחרים).

 

מזונות על יכולים לחזק את מערכת החיסון של הילדים, להעניק להם אנרגיה ומרץ, לחדד את החשיבה שלהם, לנקות את הכבד ולעזור להתפתחות הגופנית שלהם. אפשר לשלב מזונות על בכריכים למשל (נבטים ועלים ירוקים שונים יחד עם ממרח טעים וירקות נוספים), אפשר להכין להם שייק מרענן וטעים או סלט צבעוני ומשביע.

למה מומלץ לרכוש מזון על ישירות מהחקלאי?

מזון על טרי, שנשמר גם כהלכה עד שמגיע אל הצלחת שלנו, מכיל כמות מכובדת של רכיבים תזונתיים מעולים שתורמים רבות לגופנו. אם הוא חשוף לשמש חזקה וישירה, לתנאים לא אופטימליים ועובר דרך ארוכה מדי מהרגע שהוא יוצא מהחממה או מהמשק החקלאי ועד הרגע שהוא מזין אותנו, הוא עשוי לאבד מערכיו התזונתיים החשובים. כאשר אנו רוכשים מזון על ישירות מהחקלאי אנו יודעים שאותו מזון על לא עבר בדרך תחנות רבות, אלא הגיע ישירות אלינו (אנחנו תחנתו האחרונה).

 

מעבר לכך, רכישה מחקלאי מבטיחה לנו איכות גבוהה, בדיוק כפי שהיינו מצפים גם ממזונות אחרים, ומבחר רחב של אפשרויות שמהן ניתן להכין מטעמים נהדרים. רכישת סופר פוד מהחקלאי מאפשרת לנו ליהנות ממזונות שגודלו בתנאים אופטימליים כך שמוצא מלוא הפוטנציאל שלהם. אלה יכולים להיות עלים ירוקים שונים ונבטים שגדלו על פי השיטה ההידרופונית, שחוסכת במשאבים יקרים ומספקת לאותו גידול תנאים נהדרים בהתאמה אישית.

אם החלטתם ליישם אורח חיים נכון ובריא, סביר גם שחשובה לכם התזונה שאותה אתם מאמצים. כאמור, מזונות על מביאים אתם יתרונות רבים ומהיום תוכלו לרכוש אותם ישירות מהחקלאי.

 

רוצים לשלב מזון על בתפריט היומי שלכם? בעלעלים רעננים מוצעות לכם מגוון של אפשרויות במחירים נוחים, ביניהן עלי מיקרו וגם נבטים, אותם תוכלו להזמין ישירות דרך האתר, במהירות ובקלות.

 

לפרטים נוספים אודות מוצרינו, צרו קשר בטלפון 09-894-0507

סופר פוד

בעידן של היום, שבו נדמה שכולנו רחוקים כל כך מהטבע ומהמקור שלנו, הרי זה מתבקש להתחיל ולצרוך כמה שיותר מזונות על, שמכילים רכיבים תזונתיים שחשובים לגופנו. בעוד שמזונות מעובדים הם חלק מהתפריט היומי של כל אחת ואחד מאתנו כמעט, המזונות הטבעיים נשכחו מעט מאחור, אולם נדמה, ובייחוד לאור המודעות הגבוהה לבריאות לאחרונה, שהם מתקדמים אט אט לקדמת הבימה, בדיוק היכן שעליהם להיות. במקום לרכוש מזון מעובד, מזון תעשייתי, שרחוק מאד מתצורתו הטבעית ומכיל תוספות שכלל לא טובות לנו (גם כאשר הן מופיעות בכמות קטנה יחסית), מומלץ לכולנו לשלב מזונות על, סופר פוד, הידועים ככאלה המקטינים משמעותית את הסיכוי לחלות במחלות האופייניות לעולם המערבי ומביאים אתם שלל של יתרונות.

מה זה סופר פוד?

כדי להבין מה זה סופר פוד, או – מזון על, חשוב תחילה להבין מה עובר על גופנו בעידן של היום, כאשר הסטרס הוא חלק בלתי נפרד ממנו. בעוד שאנו יכולים להתמודד ביום יום עם כמות מתונה של רעלים, המגיעים אלינו מהסביבה וגם מהמזון שאותו אנו צורכים ואף עם סטרס, כאשר אנו פוגשים את כל זה ברמות גבוהות מדי, מופר האיזון הנכון של הגוף ומערכת החיסון, שאמורה להילחם באותם רעלנים או פטוגנים, מתקשה לעשות זאת ולנטרל את הסכנה.

 

האברים האחראיים על נטרול חומרי הפסולת שנכנסו אל הגוף ועל סילוקם גם הם מוצאים את זה מאתגר מאד, כך שמצטברים עם הזמן חומרים לא רצויים המשפיעים לרעה על הגוף. כדי להתמודד עם זה, לספק לגוף את מה שהוא צריך באמת ובמקביל לשפר את הבריאות שלנו, מומלץ לשלב מזונות על, סופר פוד, בתזונה היום יומית שלנו.

הסופר פוד, כמונח, מוכר לנו עוד מאז שנות ה-90 של המאה הקודמת והוא התבסס ברובו על מאכלים ייחודיים, שברובם אקזוטיים. מאכלים אלה, המוכרים אלפי שנים, שימשו בעבר לריפוי ממחלות קשות והפכו, עם השנים, לטרנד של ממש. הם הגיעו בתצורתם הטבעית או בקפסולת מרוכזות, הם עלו לא מעט כסף והיה קשה מאד להשיגם. כיום הסיפור הוא אחר, ומזונות העל הם מזונות שכיחים יותר, מזונות שכולנו מכירים.

 

מזונות אלה נגישים לכולנו וחלק מהם משולבים בתפריט היומי של רבים מאתנו. מדובר במזונות בריאים, שאינם בהכרח בריאים יותר מאחרים, אך בהחלט מומלצים מאד וכאלה שכדאי לשלב בכל ארוחה, או לכל הפחות – בכל יום. הם מכילים וויטמינים חשובים, מינרלים, סיבים תזונתיים ועשירים בנוגדי חמצון.

אילו ויטמינים שכיחים אפשר למצוא במזונות על?

מזונות על מכילים שפע של וויטמינים, שחשובים לגוף ומסייעים בשמירה על תפקודם התקין של מערכותיו השונות. בכל ארוחה חשוב מאד לדאוג לשלב מזונות עשירים בוויטמינים שונים, כדי לספק לגוף את מה שהוא צריך. יש להקפיד על גיוון ככל שניתן ועל צריכה מבוקרת כמובן. הדבר יכול להיעשות על ידי שילוב אותם מזונות על בארוחות השונות או אכילתם בדיוק כפי שהם מגיעים אלינו, בתצורתם הטבעית.

 

ברשימת הוויטמינים השכיחים שבמזונות אלה נמצא ויטמין C, ויטמין B6, ויטמין A וכמובן גם אשלגן, חומצה פולית, סיבים תזונתיים, ברזל וסידן. מעבר לכך, כאמור, יש במזונות העל גם סיבים תזונתיים בעלי יתרונות רבים ונוגדי חמצון שהכרחיים לתהליכים רבים בגוף ואף מונעים מחלות קשות, כמו סרטן.

כיצד מזונות על מסייעים לשמירה על הבריאות?

מזונות על, שלא כמו מזונות "רגילים", מזינים את גופנו ברמות העמוקות יותר. בפחות מזון אנו מקבלים שפע של ערכים תזונתיים, התורמים לתפקודן התקין של מערכות גופנו ולתפקוד איבריו השונים, כולל המוח, הלב, הריאות, העצמות, השרירים, הציפורניים, העור, המערכת החיסונית, הלבלב, הכליות והכבד. סופר פוד תומך בגוף כאשר התזונה שעליה מתבססים לקויה והוא מספק לגוף שלל של אלמנטים, שפועלים בהרמוניה נפלאה.

 

באורח החיים המודרני קשה שלא לצבור רעלים בגוף שלא פשוט להוציאם החוצה. שילוב של סופר פוד בתפריט היומי עוזר לנקות את הגוף מאותם רעלים לא רצויים ו"לאתחל" אותו. מעבר לכך, בבסיסו של כל אורח חיים בריא עומדת התזונה המאוזנת. תזונה שהיא לא תעשייתית, לא מעובדת וגם קרובה אל הטבע כמה שיותר. מזונות העל הם מזונות שכאלה, מזונות שמוצעים לנו בתצורתם הטבעית בדרך כלל, מה ששומר על כל הערכים המצוינים שבהם. הם כוללים שפע של ויטמינים ומינרלים וכמובן גם נוגדי חמצון מעולים.

למה חשוב לשלב מזונות על בתזונה שלנו?

התפריט של רבים מאתנו מבוסס כיום על מזונות מעובדים. זה מתחיל כבר בגילאים הצעירים, אצל הקטנטנים וממשיך בגילאים המבוגרים יותר. נראה כי תפריט ממוצע כולל כמויות קטנות מדי של פירות, ירקות ומזונות אחרים שטובים ומומלצים לגופנו, ובמקביל הוא עשיר במזונות שצריכת כמות גדולה מדי שלהם עשויה לגרום למחלות ולהזיק לגוף. מעבר לכך יש זיהום אוויר, רעלים שונים שמקיפים אותנו מכל עבר, כך שמתבקש לבצע תיקון ולהתחיל לצרוך מזונות על שמביאים אתם שלל של יתרונות שטובים והכרחיים לבריאות תקינה.

 

לא פשוט לכלול כמויות רבות מאד של מזונות עשירים בוויטמינים ומינרלים, ולכן אפשר להסתפק לעיתים בשילוב של מזון על אחד או שניים כדי ליהנות מכל זה. אפשר בשייק אחד, שכולל ירוקים למיניהם וכמה פירות, לקבל "בוסט" של אנרגיה ורכיבים תזונתיים מצוינים, שנמצאים בכמות מעטה מאד במזונות אחרים. לא צריך להשקיע זמן רב מדי בהכנת שייק כזה או אפילו בסלט שיש בו עלים ירוקים או נבטים, למשל, וזוהי ארוחה קלילה טעימה בכל שעה של היום, וגם בזמן ההפסקה בעבודה.

 

ובאשר לצעירים שבחבורה, הילדים שלנו, חלקם כלל לא אוכלים מזונות המכילים את אותם ויטמינים חשובים ותודות למזונות העל המוכרים אפשר להשלים את התזונה שלהם בכמה צעדים פשוטים. אוכלוסיות נוספות שגם להן חשובים מזונות העל הן הספורטאים וגם המבוגרים יותר. מזונות על מטיבים, למעשה, עם כל אחד מאתנו והם דרך מושלמת לשדרג את הארוחה ולשלב בה בדיוק את אותם ערכים תזונתיים חשובים, שפעמים רבות איננו מקבלים ממקורות אחרים.

כמה מומלץ לצרוך בכל יום?

כמו כל מזון אחר, צריכה נכונה יכולה לעשות את כל ההבדל בין מזון שתורם לנו רבות לבין כזה שפחות. סופר פוד, על כל יתרונותיו, חשוב שייצרך במידה (איזון הוא חלק הכרחי) והכמות נקבעת בהתאם לסוג הסופר פוד עצמו, לאוכלוסייה שצורכת אותו וגם לתוספות השונות, הנלוות אליו. למשל, שני חופנים של עלים ירוקים בהחלט יעשו את העבודה ויספקו לגוף כמות מכובדת של ויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון.

 

גוג'י ברי כדאי לצרוך בכמות שלא עולה על 30 גרם ליום, שכן כמות גבוהה מדי עשויה לגרום לעליה בלחץ הדם. קייל, שנצרך בתצורתו הטבעית, מכיל כמות גדולה מאד של סיבים תזונתיים, שעשויה להיום קשה מעט לעיכול ולכן כדאי לצרוך אותו במדינה.

 

באשר לספירולינה, שהלא גם היא מזון על נהדר, כדאי לצרוך אותה בשלבים ראשונים בכמות קטנה ולהעלות את הכמות בהדרגה (לעיתים היא עשויה לגרום לאלרגיה, ומזה כדאי מאד להימנע).